søndag den 9. september 2012

For 1 måned siden gik jeg igang med at læse om pæleo principperne og teorien om at spise den mad vores kroppe oprindeligt var designet til. Jeg syntes det gav god mening og besluttede mig for at prøve det af, i første omgang for at smide et par kilo. En måned senere er der røget nogle kilo og jeg er blevet rigtig glad for at spise pæleo. Jeg har ikke længere den oppustede fornemmelse i maven, jeg ofte havde tidligere og trangen til søde sager en markant mindsket.

Jeg er på ingen måde fanatisk, men jeg spiser så ofte som overhovedet muligt efter stenalder principperne, dvs. alle normale hverdage og de weekender vi ikke har planer. Det jeg savner mest er brød, jeg er selv rigtig glad for at bage og elsker godt brød, så dette forkæler jeg mig selv med i ny og næ, men langt fra hver dag. Desuden kan jeg ikke undvære mælk, så også dette drikker jeg.

Når man læser om pæleo er der mange forskellige udgaver af det. Jeg startede med den helt skrappe (Loren Cordain), men efter 1 dag uden salt i maden, forsvandt meningen med at spise! Ja jeg er rigtig glad for salt i maden, og mener ikke at dette kan erstattes af nogle andre krydderier. Så nu læner jeg mig meget op af Mark Sisson, som er mindre fanatisk og også gir lov til de små nydelser i livet, som et glas vin, mørk chokolade mm. Og dette fungerer rigtig godt. På hans hjemmesiden er det muligt at tilmelde sig og dermed få adgang til gratis online kogebøger mm. - http://www.marksdailyapple.com/welcome-to-marks-daily-apple/#axzz25yeROnxs

Denne blog vil blive fyldt med opskrifter og henvisninger til andre blogs, kogebøger mm, hvor I kan finde lækker pæleo mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar